In de afgelopen jaren is interim management een steeds populairder concept geworden. Dit komt met name door de schaarste op de arbeidsmarkt en de stijgende behoefte aan flexibele werkvormen. Interim management houdt namelijk in dat een manager of consultant voor een bepaalde periode in een organisatie werkt om specifieke taken uit te voeren of tijdelijk expertise te bieden. Ook op HR-vlak is er momenteel veel vraag naar Interim Management.
Maar wat zijn nu de voordelen van Interim Management? Hieronder een voorbeeld om je een beter beeld te geven:
Één van je HR collega’s is net met zwangerschapsverlof gegaan. Je weet dat ze terugkomt en had verwacht dat je haar taken wel tijdelijk op je kon nemen, maar je merkt nu dat het toch wel heel veel wordt boven op je eigen volle agenda. Een nieuwe HR medewerker aannemen kost je toch weer veel tijd wat betreft werving, selectie en onboarding en zodra deze medewerker net zou zijn ingewerkt, komt je collega alweer bijna terug van haar verlof. Je hebt eigenlijk een tijdelijke optie nodig. En dit is nou precies waar een Interim HR-professional voor ingezet kan worden.
Een interim HR-professional brengt expertise mee en kan de organisatie tijdelijk goed ondersteunen. Het is dus een snelle en efficiënte manier om tijdelijke problemen of uitdagingen op te lossen. Je kan het ook wel zien als een vangnet voor je organisatie; zij kunnen ervoor zorgen dat je organisatie draaiend blijft tijdens uitdagende situaties.
Daarnaast hebben Interim HR-professionals een frisse blik, en brengen ze vaak nieuwe inzichten en perspectieven mee. Ook zijn ze ervaren en kunnen ze vaak dus direct aan de slag om de organisatie te ondersteunen.
In het kort zorgen Interim HR-professionals dus voor:
- Flexibiliteit
- Specialistische kennis & een frisse blik
- Snelheid & ervaring
Bij The Consultant Company beschikken wij ook over een ruim aanbod van Interim HR-professionals. Geïnteresseerd of meer lezen? Klik op deze link!